پیشینه ورود پژو 206 به بازار ایران به سال 1380 باز میگردد. در دهه 80 شمسی این هاچبک خوشچهره اروپایی، یکی از مدرنترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن 206 در خیابانها دارد! 206 در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال 1391 فقط تیپهای 2 و 5 آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهمترین تغییر درمیان تیپهای 206 برای تیپ 2 آن اتفاق افتاد که از سال 1390 به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ راننده مجهز شد و سپس از سال 1392 ایربگ سرنشین جلو نیز به آن اضافه شد. سری نخست تیپ 5 نیز تا قبل از 1386 با قطعات مرغوب فرانسوی تولید میشد اما بعدها و با داخلیسازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ2 و تیپ5 وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنهشدن طراحی و تکنولوژیهای قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نهچندان زیاد آن باعث شده است که 206 دیگر آن هاچبک دوستداشتنی دهه 80 شمسی نباشد. ایران خودرو از اوایل سال 98، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده 206 حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ 5 برداشت. در بهار 1401 ایران خودرو، پژو 206 پانوراما را معرفی کرد که سقف شیشهای و رینگ آلومینیومی داشت و ترمز عقبش از نوع دیسکی بود. سایر ویژگیهای 206 پانوراما دقیقا مشابه 206 تیپ 3 است.
نام خودرو |
پژو 206 تیپ 3 |
کشور سازنده | فرانسه |
سال ساخت | 2009 |
موتور | 4سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1598 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
حداکثر قدرت | 105 اسب بخار 5750 دور در دقیقه |
حداقل کشتاور | 140 نیوتن متر 3750 دور در دقیقه |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
شتاب 0 تا 100 | 11.5 |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت |
جعبه دنده | 4 دنده خودکار |
وزن | 1146 کیلوگرم |
ابعاد | 4020 طول - 1746 عرض - 1534 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2588 میلیمتر |
مصرف سوخت داخل شهر | 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج شهر | 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف صورت ترکیبی | 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 50 لیتر |
استاندارد الایندگی | یورو 4 |